Kims reklame film spiller på image. De nevner verken priser, kvalitet eller liknende, hvis de hadde gjort det vill det ha ødelagt imaget
Målgruppen til Kims er unge. Dette ser man også på humoren som blir brukt. Jeg tror ikke at en dame på gamlehjem ville ha like stort utbytte av filmen som ungdommer. Men fortsatt er det en veldig «uskyldig» humor, som jeg tror de fleste vil syns om.
Reklame filmene til kims er ganske like, de spiller på den samme humoren osv.
Jeg tror Kims har en stoppeffekt siden nesten alle har sett en reklame for kims, og dermed (kanskje uten å tenke over det) blir sittende og se på reklamen.
Reklamen selger som sagt imaget sitt, og som regel ikke et spesielt produkt. Jeg tror de fleste blir påvirket i underbevisstheten til å velge Kims fram for et annet produkt, når du har sett en reklame.
Jeg synes reklamen er kjempe morsom. Den tar for seg to helt vidt forskjellige grupper med personer og finner begges morsomme og "negative" sider.
Alle veit jo at grønnsaker er sunnere enn potetgull. Men de fleste ville ikke ha spist grønnsaker hvis man ser på fotball for eksempel.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar